Rukavice koje omogućuju korisnicima da dodiruju virtualne predmete

Inženjeri i programeri širom svijeta nastoje stvoriti tehnologiju koja korisnicima omogućuje dodir i manipulaciju virtualnim predmetima, a osjećaju se kao da zapravo dodiruju nešto u pravom svijetu. Švicarski znanstvenici su napravili veliki korak prema tom cilju kada su izumili  haptic rukavicu koja je vrlo lagana ( 8g po prstu) i daje vrlo realistične povratne informacije. Rukavica je sposobna generirati 40 newtona snage držanja na svakom prstu sa samo 200 volti. Također ju je moguće pokrenuti sa vrlo malom baterijom. To, zajedno sa vrlo tankom rukavicom (samo 2 mm debljine) omogućuje besprijekornu razinu preciznosti i slobode kretanja.

”Željeli smo stvoriti praktični uređaj koji, za razliku od već postojećih rukavica virtualne stvarnosti, ne zahtjeva golemi egzoskelet, pumpe ili vrlo debele kabele.”- rekao je Herbert Shea, voditelj laboratorija EPFL.

Znanstvena rukavica, Dextres, uspješno je testirana na volonterima u Zurichu i predstavljena je na SCM seminaru o korisničkom sučelju softvera i  tehnologije.

Tkanine, metalne trake i struja

Dextres rukavica je izrađena od najlona sa tankim elastičnim trakama koje se pružaju preko prstiju te su odvojene tankim izolatorom. Kada korisnikovi prsti dođu u dodir sa virtualnim objektom, regulator primjenjuje razliku napona između metalnih traka što uzrokuje da se drže zajedno s elektrostatskim privlačenjem – to stvara kočionu silu koja blokira pokret prsta ili palca. Nakon uklanjanja napona, metalne trake klize glatko i korisnik može ponovo micati prstima.

Zavaravanje mozga

Za sada rukavicu pokreće vrlo tanki električni kabel, ali zahvaljujući potrebnom niskom naponu i snazi, moglo bi se umjesto toga koristiti mala baterija. Razlog zašto je potrebna minimalna razina snage leži u tome što rukavica ne stvara pokret nego ga blokira. Znanstvenici moraju provesti još testova kako bi za korisnike stvorili realno iskustvo.

”Ljudski osjet dodira je vrlo razvijen i složen. Čovjek posjeduje mnogo vrste receptora u prstima i općenito u koži. Kao rezultat, stvaranje realnih povratnih informacija u interakciji sa virtualnim objektima je vrlo zahtjevan zadatak, a trenutno je neriješen. Naš rad ide u tom smjeru, usredotočuje se naročito na fizičke povratne informacije.” – tvrdi Otmar Hilliges, voditeljica laboratorija Advanced Interactive Techologies u Zurichu.

U ovom zajedničkom istraživačkom projektu, EPFL je razvio hardver na Microcity kampusu u Neuchâtelu, a sustav virtualne stvarnosti stvorio je ETH Zurich, koji je također proveo korisničke testove.

”Naše partnerstvo s EPFL laboratorijem omogućava nam da se uhvatimo u koštac s nekim od dugogodišnjih izazova.” – dodaje Hilliges.

”Sljedeći korak će biti povećati uređaj i primijeniti ga na druge dijelove tijela koristeći povezujuću traku. Igre su trenutno najveće tržište za ove rukavice, ali postoje mnoge druge potencijalne ideje – posebno u zdravstvu u ulozi treniranja kirurga.” – tvrdi Shea.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

scroll to top